Co když nám chybí energie a motivace?

BLOG:

Co když nám chybí energie a motivace?

Energie a motivace je něco, co chceme mít každý den. Co ale dělat, když nám energie a motivace v životě chybí?

Začněte vstávat brzy ráno

Vstávat brzy ráno neznamená jenom to, že vstávám dříve než ostatní. Znamená to probouzet se plný energie, namotivovaný, nadšený, mentálně zacílený a soustředěný do nového dne.

90% výkonných ředitelů významných společností (např. Apple, LinkedIn, Starbucks, Pepsico) a také světových osobností (Richard Branson, Dwyne The Rock Johnson, Oprah Winfrey, Warren Buffett, Elon Musk atd.) vstává před 6 hodinou ranní. A není to jen tak náhodou, omylem, nebo že by tito lidé nemohli dospat nebo neměli nic lepšího na práci. Má to samozřejmě svůj důvod.

50% milionářů, kteří se sami vypracovali ke svému majetku, vstává 3 hodiny předtím, než začne jejich běžný pracovní den.

Důležité jsou právě 3 hodiny předtím, než odjedeme do práce nebo se pustíme do vlastních pracovních aktivit. Potřebujeme mít energii, nadšení, motivaci a zacílení na další den našeho života. Pokud se budíte ráno bez energie, unavení, nevyspalí, tak je nejvyšší čas s tím něco udělat.

Kolik hodin potřebujeme spát?

V průměru naše tělo potřebuje 8 hodin spánku. Někdo spí 6 hodin, někdo 9 hodin. Je dobré si zmapovat sám na sobě, kolik hodin spánku moje tělo potřebuje. Například pár dní, nejlépe když nemusíme vstávat na zazvonění budíku, se pokusím zmapovat jak na tom jsem s mým spacím cyklem. Nebo nám v tomto mohou pomoci chytré fitness náramky či chytré hodinky.

Co dělat než jdeme spát.

Náš večerní rituál je klíčový pro to, jak se ráno budeme cítit a jak začneme další den. Jde o to, jak si nastavíme naši mysl na probuzení do nového dne. Pamatujte, že veškeré změny v našem životě musíme dělat po MALÝCH KROCÍCH, ale tyto malé kroky musí mít pro nás VELKOU PRIORITU.

Jak si nastavit svůj večerní rituál?

I naše tělo potřebuje odpočívat, proto bychom poslední jídlo dne měli jíst 2 hodiny před tím, než jdeme spát.

Také je ideální usínat v místnosti, která je co nejvíce zatemněná, aby nás nerušilo světlo z ulice. Je dobré vypínat veškerá elektronická zařízení (televizi, wifi router, bezdrátové reproduktory apod.), protože i v režimu stand-by stále vysílají záření. A snažit se omezit co nejvíce okolního hluk. Zkrátka mít v ložnici, v pokoji kde spíme co největší tmu a co nejvíce ticha, abychom mohli naše tělo dobít stejně jako dobíjíme naše mobilní telefony.

Náš večerní rituál pro nás musí mít velkou prioritu a všechny kroky k jeho mistrovskému zvládnutí musí být postupné.

1. Odložte mobilní telefon 1 hodinu předtím, než jdete spát.

Přestaňte sledovat mobilní telefon aspoň hodinu před usnutím. Veškeré záření z telefonu, světlo z displeje nás programuje k tomu, abychom byli stále probuzení a v napětí, kdo nám ještě napíše zprávu nebo kdo dá like k našemu příspěvku na fejsbuku nebo instagramu. Bohužel náš mozek nefunguje tak, že když položíme telefon na noční stolek, tak hned a s čistou hlavou usneme.

Naše tendence neustále sledovat chytrý telefon je spojen s dopaminem v našem mozku. Dopamin způsobuje příjemné pocity a potěšení. Potřebujeme tedy nahradit tyto příjemné pocity spojené s telefonem něčím jiným. Např. zajímavou knihou, konverzací s blízkou, milovanou osobou nebo meditací.

TIP:
Položte telefon ideálně do jiné místnosti nebo ho dejte daleko od vaší postele, aby vás to nenutilo se na něj pořád dívat. A pokud používáte telefon jako budík, tak si zkrátka kupte klasický budík, který vás v daný čas vzbudí.

Ráno zapněte telefon až hodinu po probuzení. Nenechte se hned od probuzení rušit zprávami, notifikacemi apod. Potřebujete naladit svoji mysl na nový den, potřebujete v klidu aktivovat svoje tělo a věnovat nejprve energii sami sobě a až poté těm ostatním.

2. Afirmace

Co to jsou afirmace? Jedná se o vnitřně vyslovené myšlenky, touhy a přesvědčení, kterými měníme chod událostí ve svůj prospěch či neprospěch. Pomohou nám v tom, s jakým pocitem chceme ráno vstávat. Např. “Probudím se plný energie a koncentrovaný. Budu mít energii pro práci na svém projektu. Budu plně koncentrovaný na to a na to.”

TIP:
Doporučuji napsat si afirmace na papír. Afirmace budou obsahovat myšlenku, touhu jak se chci cítit ráno po probuzení. Než usnu, tak si v hlavě nastavím to, jak se chci ráno probouzet a s čím chci začít další den.

3. Připomínky a TO-DO list

Večer si připravím tzv. to-do list toho, co chci zítřejší den vyřešit, na čem chci pracovat, co mě čeká za povinnosti a čemu se chci nebo potřebuji věnovat. Je to takový seznam úkolů pro další den. A začnu tou věcí, která mě bude nejvíce těšit a která mě hned od rána namotivuje. Tím, že si seznam připravím den předem večer, tak ráno nemusím investovat energii do toho, že budu tvořit plán na dnešní den, ale budu se budit s energií a natěšením na to, co mě ten den čeká.

TIP:
Nepište si seznam ráno, ale připravte si ho večer den předem. A jako první bod vašeho to-do listu si napište věc, která vám hned ráno přinese největší nadšení, na co se ráno budete nejvíc těšit. Může to být meditace, cvičení, pár stránek z knížky, procházka se psem nebo třeba zdravá snídaně.

4. Být vděčný a nechat vše špatné odejít pryč

Nechte večer odejít veškerou bolest a vnitřní zranění z dnešního dne. Je důležité, abyste neusínali s bolestí v srdci, ale s vděčností. Je důležité nechat vyrůst vděčnost ve svém životě.

TIP:
Na papír si napište alespoň 3 věci, za které můžete být dnes vděční. A pak 3 věci, které chcete nechat ze svého života odejít. Bolest, ukřivdění, zranění.

5. Vědět PROČ to vše dělám

Všechno začíná u proč, jak píše Simon Sinek ve své knize Začněte s proč. Musím vědět, kolik času potřebuji k tomu, abych si plně odpočinul.

U otázky PROČ? je důležité si uvědomit, pro koho to vlastně celé dělám a proč to vůbec chci dělat. Dělám to pro své sny, pro svou rodinu, pro děti, pro sebe?

TIP:
Napište si na papír vaše PROČ, abyste si uvědomili a věděli, proč to vše děláte. Proč chcete vstávat brzy, proč chcete začínat nový den plní energie, motivace a nadšení, proč se chcete změnit a proč chcete změnu ve vašem životě.

Jaký je ideální ranní rituál?

Pokud se rozhodnete začít vstávat brzy, nedělejte tyto změny příliš rychle, ale postupně. Není dobré naše tělo uvádět do šoku a do stresu. Pak je logická reakce, že se naše tělo začne bránit. Představte si sebe, když vás někdo vystraší nebo vás něčím šokuje. Vaše reakce je v tu chvíli obrana. A stejně tak funguje náš organismus, když mu najednou provedeme nějakou zásadní změnu.

Začínejte tím, že budete chodit spát o 10-15 min dříve a budete vstávat o 10-15 min dříve. Toto praktikujte např. 2-4 dny a teprve poté přidejte dalších 10-15 min. Nechte vaše tělo, aby si v klidu zvykalo na nový režim.

Těchto 5 věcí je pro naše tělo a pro naši mysl důležitých.

1. Zapněte mobilní telefon až hodinu po probuzení

Když si hned po probuzení zapnete váš mobilní telefon a tam máte např. 20 různých notifikací, zpráv a lajků, je to jako by 20 různých lidí bylo ihned po probuzení u vás doma v ložnici. A ruku na srdce, asi nikdo z nás se nechce probouzet tak, že má v pokoji 20 lidí, kteří čekají na naše probuzení a hned vyžadují naši plnou pozornost a hlavně naši ENERGII.

2. Snídaně

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne, protože nastartuje náš metabolismus a dodá nám potřebnou energii minimálně do oběda. Znamená to jíst kvalitní potraviny, které nám dodají potřebné živiny jako je např. žitný chleba, zelenina, kvalitní šunka, vejce, sýr. Nebo ovesné, špaldové, pohankové a jiné vločky, sušené ovoce, oříšky, bílý jogurt a na oslazení med. 
Je vhodné mít u postele sklenici čisté vody (třeba s citronem) a hned po probuzení tuto vodu vypít. Pomůže nám to nastartovat náš metabolismus.

3. Pitný režim

Nedostatek čisté vody v organismu způsobuje, že metabolismus správně nefunguje. Cítíme se pak slabí a vyčerpaní, přibíráme na váze případně máme stále pocit hladu. Vypít denně 2 – 2,5l vody je základ s tím, že nejvíce vody (cca 1,5l) bychom měli vypít do 12 hodin (do oběda). Doporučuje se pít čistou vodu, ideálně přefiltrovanou, ne balenou v plastových obalech.

4. Cvičení

Najděte si ráno chvíli čas na cvičení. Někdo chodí do fitka, někdo si jde zaběhat, někdo vyrazí na procházku se psem. Postačí např. i to, když si ráno uděláte několikrát Pozdrav slunci, který vás hezky protáhne. Cvičení zaktivizuje naše tělo i naši mysl.

5. Meditace

Meditace nám pomůže zklidnit naši mysl a nastavit se na nadcházející den. Do meditačního záměru si mohu vložit to, čeho bych chtěl dnes dosáhnout případně jaký bych chtěl dnes být případně jaké pozitivní pocity bych chtěl mít. Pokud jste ještě nikdy nemeditovali, zde přikládám odkaz s několika tipy jak meditovat. Tipy jak meditovat.

A samozřejmě ráno pak začínáme řešit náš TO-DO list, naše úkoly, plány a vize, které jsme si sepsali den předem večer a začali jsme s tou pro nás nejvíce motivující věcí, kterou chceme ten dnešní den udělat.

Mít zažité určité návyky není asi ta nejvíc vzrušující věc v životě. Ale pamatujte, že zvládnuté návyky vás udrží v určitých kolejích, udrží vás na cestě a umožní vám dělat napínavé, vzrušující a zajímavé věci v životě. Když budete mít úspěšně zažité a zvládnuté svoje návyky, tak budete mít život jaký chcete, budete mít úspěch v životě. Když zvládnete svoje návyky, zvládnete také svůj život.

A já osobně vám držím place, ať se rozhodnete naložit se svými návyky jakkoliv, abyste našli ve svém životě potřebnou energii, nadšení, touhu dělat skvělé a úžasné věci a plnit si tak vaše sny.

(Myšlenky převzaty a přeloženy z živého vysílání Jaye Shettyho – Early riser).

Kontakt

Telefon: +420 606 446 411
E-mail: marek@marekvegricht.cz

Adresa

Bc. Marek Vegricht
Ruská 43
Ostrava - Vítkovice, 703 00

ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY

Kontakt

Telefon: +420 606 446 411
E-mail: marek@marekvegricht.cz

Adresa

Bc. Marek Vegricht
Ruská 43
Ostrava - Vítkovice, 703 00

ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY

Comments are closed.